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Time Traveling Shows Become Popular

17:49 January 28, 2016 replay time01:53

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[Anchor]

Traveling in time has captivated a large audience these days.

Many so-called “time slip” shows are being produced. Though they can stimulate the imagination in the audience, a meticulous structure is an absolute necessity.

Kim Ji-seon has more.

[Reporter]


The investigators are gradually solving the long-unresolved cases by going back twenty years in time and communicating through walkie-talkies.


The drama Signal started off smoothly.

The setting that the past and the present mutually affect each other has increased the dramatic tension of the show, and is perfect for bringing the genre of criminal thrillers to life.

Consequently, the burden on the producer is also considerable.

<Kim Won-seok / Producer of Signal> “We start from 1989, and go to 1995, 1997, 1999, and 2000, so there are a few instances of time hopping in the middle. There is the burden of having to do historical research and artwork that fits each year every time.”

Splash Splash Love, where a romance between a high school student who traveled to the Joseon Dynasty on the day of her college entrance exam and the king was hugely popular, is also a work that used time traveling effectively.

Moon Lovers and Saimdang, The Herstory, both of which are planned to broadcast later this year, travels to Goryeo and Joseon respectively.

Time slip dramas can reduce the gravitas of traditional period dramas and add elements of fantasy, so quality production and scenario are more important than any other works.

<Yoon Seok-jin / Drama Critique, Professor at Chungnam National University> “If each episode is not closely connected, these shows have the limit of becoming very poor, so the potential for their success could be weakened.”

Some point out that, if the methods or reasons for the time travel, which are often conducted in a supernatural manner, are not persuasive enough, they can prevent the audience from sympathizing with and becoming immersed in the show.

Kim Ji-seon reporting for Yonhap News.

Yonhap News TV: 02-398-4409 (Report) 4441 (Inquiry on article), yjebo@yna.co.kr

'시간여행'에 빠진 안방극장

[앵커]

안방극장이 과거와 현재를 오가는 시간여행에 푹 빠졌습니다.

일명 '타임슬립' 드라마가 속속 선보이고 있는데, 시청자의 상상력을 불러일으킬 수 있지만 치밀한 구성이 필수입니다.

김지선 기자가 보도합니다.

[기자]


20년 세월을 거슬러 무전기로 소통하며 장기 미제사건을 해결해나가는 형사들.


드라마 '시그널'이 순조롭게 출발했습니다.

과거와 현재가 서로 영향을 미친다는 설정은 극적 긴장감을 높여 범죄스릴러의 장르적 매력을 살리는데 안성맞춤.

그만큼 연출자의 부담도 큽니다.

<김원석 / '시그널' PD> "1989년부터 시작해서 1995년, 1997년, 1999년, 2000년 이런 식으로 중간중간 시간도약이 좀 있어요. 매번 그 과거 상황에 맞는 고증이나 미술을 해야하는 부담이 있고요."

수능날 조선시대로 이동한 고3 소녀와 왕의 알콩달콩 로맨스로 큰 인기를 얻었던 '퐁당퐁당 러브' 역시 시간여행을 효과적으로 사용한 작품.

올 하반기 방송예정인 '보보경심 : 려'와 '사임당, 더 허스토리'는 각각 고려, 조선과 현재를 오가며 안방극장을 공략합니다.

타임슬립 드라마는 정통 시대극의 무거움을 덜어내고 판타지를 더할 수 있어 탄탄한 연출과 시나리오가 어느 작품보다 중요합니다.

<윤석진 / 드라마 평론가· 충남대 교수> "각각의 에피소드들이 긴밀하게 연계되지 않으면 굉장히 엉성해질 수 밖에 없는 한계가 있고, 그래서 성공가능성이 약해지는 부분들이 있죠."

주로 초자연적인 형태로 이뤄지는 시간이동의 방식이나 계기가 설득력을 얻지 못하면, 오히려 시청자의 공감과 몰입을 방해한다는 지적도 나옵니다.

연합뉴스TV 김지선입니다.

연합뉴스TV : 02-398-4409(제보) 4441(기사문의), yjebo@yna.co.kr

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