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Milk Evolves to Include Different Flavors

16:13 March 02, 2016 replay time01:45

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[Anchor]

I am not sure if you have heard of mango milk.

As the popularity of plain milk started to decline, new flavors of milk or yogurt products are targeting niche markets.

Jung Sun-mi has more.

[Reporter]

This is the plain milk section of a large supermarket.

Though there are many brands of milk displayed, not many people buy them.

<Seo Soon-ok / Mapo-gu, Seoul> “When [my child] was young, he drank a lot of milk, but now that he is older, he prefers processed milk to plain milk.”

In 2014, Korea's plain milk consumption per capita was 26.9kg, which was a 13 percent decrease from that in 2000.

Because the produced milk is not being consumed, the milk stock as of last December was 252,000 tons.

Consequently, the milk industry started to launch milk with different flavors to attract consumers.

Not only the already-familiar chocolate and strawberry milk, but also mango and coconut milk were introduced.

As the popularity of such processed milk products began to increase, large volume products also appeared.

<Kim Si-jae / Deputy Section Chief at GS Retail> “Milk products with new flavors are being received favorably from consumers.”

Greek yogurt, produced by fermenting raw milk without adding anything, is also becoming popular.

Its popularity has recently surged as it was reported that Greek yogurt is healthier than ordinary yogurt.

<Min Hye-rim / Yongsan-gu, Seoul> “I usually enjoy yogurt and my child likes it very much too so I decided to buy some. It is good for your bowels and children’s health….”

Milk with different flavors is expected to bring some good news for the milk industry, which is trying hard to reduce their stock of raw milk.

Jung Sun-mi reporting for Yonhap News TV.

Yonhap News TV: 02-398-4409 (Report) 4441 (Inquiry on article), KakaoTalk/LINE jebo23

망고ㆍ코코넛에 그릭요거트까지…우유의 변신

[앵커]

망고우유, 들어보셨는지 모르겠습니다.

흰우유의 인기가 떨어지자 업계에서 이색 우유나 요거트 제품을 만들어 틈새시장을 공략하고 있습니다.

정선미 기자입니다.

[기자]

대형마트의 흰우유 매대.

다양한 브랜드의 우유가 쌓여있지만 찾는 사람들은 그리 많지 않습니다.

<서순옥 / 서울시 마포구> "(아이가) 어렸을때는 많이 먹었는데 요즘은 커서 그런지 흰우유보다 가공된 우유를 더 좋아합니다."

지난 2014년 국민 1인당 흰우유 소비량은 연간 26.9kg, 2000년에 비해 약 13% 줄었습니다.

우유를 생산해도 팔리지 않으니 작년 12월말 기준 우유 재고량은 25만2천톤(t).

그러자 우유업계가 다양한 맛의 우유를 출시하며 고객 입맛 잡기에 나섰습니다.

우리에게 친숙한 초코, 딸기우유 뿐만이 아니라 망고, 코코넛 우유 등을 내놓은 것.

이러한 가공우유의 인기가 높아지자 대용량까지 나왔습니다.

<김시재 / GS리테일 대리> "기존에 없었던 새로운 맛의 우유를 개발하고 선보이면서 고객들의 좋은 반응을 얻고 있습니다."

원유를 첨가물 없이 발효시켜 만든 그릭요거트를 만들어 판매하기도 합니다.

그릭요거트는 일반요거트보다 몸에 더 좋다는 사실이 알려지면서 최근 뜨고 있는 제품.

<민혜림 / 서울시 용산구> "평소에도 요거트를 좋아하는데, 애가 너무 좋아해서 구매하게 됐어요. 장에도 좋고 애들 건강에도 좋고…"

다양한 맛으로 변신한 우유가 원유 재고 처리에 안간힘인 우유업계에 단비가 될 것으로 기대됩니다.

연합뉴스TV 정선미입니다.

연합뉴스TV : 02-398-4409(제보) 4441(기사문의), 카톡/라인 jebo23

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