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Capture Growing Pet Market! Major Companies to Join the Market

14:27 August 25, 2016 replay time01:43

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[Anchor]

Major companies are entering the pet market, which has been dominated by foreign brands or small and medium-sized businesses.

This is because the market is growing rapidly thanks to the increase in the number of people who own pets due to the increase in one-person households and aging population.

Noh Eun-ji has more.

[Reporter]


A cushion that can induce dogs to sleep and a tent for a house; these are pet products launched by a major company.

It provides over 400 types of products including clothes, accessories and toys that are offered at affordable prices.

<Jeong Hee-seok / Manager at E-Land Modern House> "As more customers think of their pets as their family members, the demand for pet accessories and clothes is rising as well, which is why we have come to launch an exclusive brand.”

This company is planning to open an online mall at the beginning of next month and even expand the product group to include cat products.

Major companies are jumping into the pet market by using the strength of their existing businesses.

This is because the domestic pet market, approaching 2 trillion won this year, is expected to grow up to 6 trillion won in four years due to the increase in one-person households.

The first to jump in was major food companies.

Companies such as CJ Cheil Jedang, Pulmuone, Korea Ginseng Corporation, Sajo Industry and Harim have entered pet food and snack markets by launching their own brands.

This year, Aekyung and LG Household & Health Care are competing against each other after releasing pet products such as shampoos and mists for dogs.

Pet market invasion by major companies is also expected to accelerate as the government announced last month that they will designate the pet industry as a new industry.

Noh Eun-ji reporting for Yonhap News TV.

Yonhap News TV: 02-398-4409(Report) 4441(Inquiry on article), KakaoTalk/LINE jebo23

"반려동물 시장을 잡아라"…대기업도 가세

[앵커]

그간 해외 브랜드나 중소기업 중심이었던 반려동물 시장에 대기업들이 속속 진출하고 있습니다.

1인 가구 증가와 고령화로 반려동물을 키우는 사람들이 늘면서 시장이 가파르게 성장하고 있기 때문입니다.

노은지 기자가 취재했습니다.

[기자]


강아지의 숙면을 유도하는 방석과 집 대용 텐트, 한 대기업이 최근 선보인 반려동물 브랜드 상품들입니다.

옷과 잡화, 장난감 등 400종이 넘는 다양한 구색을 갖췄고 가격대는 비교적 저렴합니다.

<정희석 / 이랜드 모던하우스 팀장> "반려동물을 가족처럼 생각하는 고객들이 많이 늘어나서 잡화와 의류 등 다양한 수요가 발생해 전문 브랜드를 만들게 됐습니다."

다음 달 초에는 온라인몰을 열고 향후 고양이 용품으로까지 제품군을 늘릴 계획입니다.

대기업들이 기존 사업의 강점을 살려 반려동물 시장에 뛰어들고 있습니다.

올해 약 2조원에 육박하는 국내 반려동물 시장 규모가 1인 가구 증가세에 힘입어 4년 뒤에는 6조원 규모까지 커질 것으로 예상되고 있기 때문입니다.

가장 먼저 발 빠르게 뛰어든 것은 식품 대기업입니다.

CJ제일제당과 풀무원, KGC인삼공사, 사조산업, 하림 등이 저마다 브랜드를 만들어 사료와 간식 시장에 진출했습니다.

올해 들어서는 생활용품 기업 애경과 LG생활건강이 애견 샴푸와 미스트 등을 내놓고 경쟁하고 있습니다.

지난달 정부가 반려동물 산업을 신산업으로 지정하겠다고 밝힌 만큼 대기업의 반려동물 시장 공략에는 가속도가 붙을 전망입니다.

연합뉴스TV 노은지입니다.


연합뉴스TV : 02-398-4409(제보) 4441(기사문의), 카톡/라인 jebo23

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