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Special Flavors of Street Markets

17:24 September 09, 2016 replay time01:49

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[Saeng Saeng Network]


[Anchor]

Street markets, which were on the decline due to the monopoly of large supermarkets, are coming back as central districts of local commercial areas with their very own unique products.

Kim Jae-hong has more.

[Reporter]

A street market is crowded ahead of Chuseok.

This market, famous for wheat noodles, did not stay complacent with the glory of its golden years, but instead stirred up word-of-mouth hype with their delicious rice cakes and side dishes.

Their development of customized recipes and small packages for nuclear families, developed with the support from Busan Small and Medium Business Administration, were a hit.

This market, which specialized in products related to fish cakes, came to be the home of fish cakes just after a year of pursuing the specialization project.

Because this is where Samjin Fish Cake, the representative fish cake brand of Busan, first opened its store, a fish cake street was created, and independent fish cake stores were opened.

When snacks with fish cakes were diversified, it became a market always crowded with customers.

<Kim Hyun-woo / Cheonghak-dong, Yeongdo-gu, Busan> “I enjoy fish cakes quite often. Buying them at these traditional markets is cheap, and the owners are nice, so I come here often.”

There are in total four of these markets in Busan that make use of local specialties.

The response from vendors is phenomenal.

<Kim Hyun-jin / Vendor at Gaegeum Street Market> “More people come for small packages of rice cake, rather than in bulk. We started to sell small packs to follow the trend, and customer response has been good and sales increased, so I think all is good.”

The Busan Small and Medium Business Administration is focusing on its project to foster local street markets in small alleys.


They plan to promote specialization projects for traditional markets located in downtown or residential areas to increase its self-sufficiency.

These specialty products for traditional street markets, which are having difficulties due to the economic slowdown and the spread of large supermarket chains, are becoming their new survival strategy.

Kim Jae-hong reporting for Yonhap News.

Yonhap News TV: 02-398-4409 (Report) 4441 (Inquiry on article), KakaoTalk/LINE jebo23

골목시장의 '아주 특별한 맛'
[생생 네트워크]

[앵커]

대형마트의 독점으로 쇠락의 길을 걷던 골목시장이 골목시장만의 차별화된 상품으로 지역상권 중심지로 살아나고 있습니다.

김재홍 기자가 보도합니다.

[기자]

추석을 앞두고 붐비는 골목시장.

밀면으로 유명한 이 시장은 과거 명성에 머물지 않고 떡과 반찬이 맛있는 시장으로 입소문을 탔습니다.

부산중소기업청의 지원을 받아 맞춤형 레시피와 핵가족을 위한 소포장 패키지를 개발한 게 적중한 겁니다.

어묵 관련 제품을 특화한 이 시장은 특화사업 추진 1년 만에 '어묵의 본고장'으로 우뚝 섰습니다.

부산 어묵을 대표하는 '삼진어묵'이 처음 문을 연 곳이기에 어묵 거리가 조성됐고 창업형 어묵 점포가 생겨났습니다.

어묵 관련 먹거리를 다양화하자 늘 손님이 붐비는 시장이 됐습니다.

<김현우 / 부산 영도구 청학동> "평소에 어묵을 자주먹는데 재래시장을 이용하면 가격도 싸고 이모들도 착하니까 자주 이용하는 편이에요."

지역의 특성을 살린 이런 시장은 부산에 모두 4곳입니다.

상인들의 반응은 뜨거울 수밖에 없습니다.

<김현진 / 개금골목시장 상인> "떡을 대량으로 찾으시는 분들 보다는 소량으로 조금씩 찾는 분들이 늘어나서 그 시대 흐름에 따라 소포장을 하다 보니 손님들의 반응이 좋고, 매출도 상승돼서 엄청 좋은 것 같습니다."

부산중소기업청은 지역 골목형 시장 육성사업에 주력하고 있습니다.


도심이나 주택단지에 자리한 전통시장에 특화사업을 추진해 자생력을 갖게 하자는 겁니다.

경기 침체와 대형마트 확산으로 어려움을 겪는 골목 전통시장의 특화사업이 새로운 생존 전략으로 자리잡고 있습니다.

연합뉴스 김재홍입니다.

연합뉴스TV : 02-398-4409(제보) 4441(기사문의), 카톡/라인 jebo23

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